Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRowe, Elizabeth; Asbell-Clarke, Jodi
TitelLearning Science Online: What Matters for Science Teachers?
QuelleIn: Journal of Interactive Online Learning, 7 (2008) 2, S.75-104 (30 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1541-4914
SchlagwörterOnline Courses; Science Instruction; Educational Technology; Hierarchical Linear Modeling; Inquiry; Teaching Methods; Surveys; College Students; Questionnaires; Pretests Posttests; College Faculty; Grades (Scholastic); Student Characteristics; Statistical Analysis; Correlation
AbstractOnline education is a rapidly growing phenomenon for science teachers. Using a sample of 40 online science courses for teachers offered during the 2004-2005 academic year, the Learning Science Online (LSO) study explores what characteristics of online science courses are most strongly associated with positive learning outcomes among science teachers, after accounting for teachers' prior science experiences and demographics. This research is unique in that it is the first aggregate study of teachers learning science online in a wide variety of educational programs. Hierarchical linear modeling points to changing roles of instructors and students in online courses, with lower perceived levels of instructor support and a supportive course design strongly associated with positive learning outcomes. (As Provided).
AnmerkungenUniversity of Alabama. 152 Rose Administration, P.O. Box 870104, Tuscaloosa, AL 35487. Web site: http://www.ncolr.org/jiol
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Interactive Online Learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: